۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

آخرین شب از سال 1388



آخرین شب از سال ۱۳۸۸، نشستم پشت این میز ودارم ،فکر میکنم ِبرای این آخرین شب سال  88از خدا چی بخواهم...چی بنویسم .؟بنویسم :امسال سال خیلی خوبی رو پشت سر گذراندیم .؟ ...ویا سال پرُ ازخیر و برکتی داشتیم .؟...ویا این که امسال حوادث هوایی وجاده ای به حد صفر رسیده بود .!...ویا این که .... اصلاْ از خیرش بگذرمِ .....و به فردا فکر کنم .به سال نو ،سال تازه ای که تو راهه...ازخدا بخواهم برای سال جدید برامون خیرو برکت از زمین وآسمانش بیاره . سر سفره ی هفت سین .وقت خوندن دعای تحویل سال .
یا مقلب القلوب والابصار یا مدبرالیلو النهار
 یامحوالاالحول والاحول حوال حالناالیَ احسن الحال
دعا می کنم ،بارون بباره . بارونی که همه ی آلوده گی وسیاهی  ها  شسته شده و پاک شن  .دعا می کنم  بارون بباره ...دونه های بارون کینه ودروغ بشوید و با خود ببرد  .دعا می کنم ،آنقدر بارون بباره،که با آب ناودان ها جوی ها ی آب پُر آب بشن ،رودخانه ها خروشان و تشنه سیراب باشه .راسیراب کنه .از خدا می خواهم ،دشتها وعلفزارها همیشه سبز سبز ، وگندم زار پُر از خوشه های طلایی گندم باشه .طوری که زیر نور خورشید خوشه ها بدرخشند .
وقتی باد تو گندم زارمی پیچه ،صدای زندگی از لابه لای خوشه های گندم  به گوش برسه .سال ۸۹ ،سال خیر و برکت باشه.

وقتی اولین طلوع آفتاب از روز اول فروردین چشم باز کردیم و خورشیدخانم رو دیدیم ِاون روز ِ بهترین عید سال باشه  .روزی که تو دفتر زندگیمون خبرهای خوب وبه یادمودنی ازش ثبت کنیم .از پشتپنجره دارم می بینم بهار از راه رسیده .شاخه ها ی سبز و با طراوت شدن .شاخه های درخت گیلاس و بهار نارنج هم جوانه زدند.بهار از راه رسیده وپشت در منتظرِ عمونوروز نشسته .تا سال نو را از عمو نوروزشاد و خندان  تحویل بگیره .عمونوروز که خورجینش رو پُر کرده از خبر های خوش ،وگلهای بنفشه .عمو نوروز شاد و خندان با یک  بغل گل های یاس بنفش توراهه . حالا دیگه از کوهها  ودشتها گذشته .نزدیک شده ...خیلی نزدیک ...اونقدر که اگه پنجره ها رو باز کنیم می تونیم از هوای آغشته به  گلهای یاس بهاری نفس بکشیم  .توی باغچه ،بوی گلهای شب بو پُر شده  .بهار است و همین هوای بهاری
میدونم همه ی اینها خواب بود وخیال .اینم میدونم . همه اش درحد یک آرزی خوب بود .
پیشاپیش سال ۱۳۸۹ به همه عزیزانم تبریک میگم ...عیدتون مبارک .امید وارم سال پیش رو سال خیلی خوبی برای همه ما .سالی پُر از خیرو برکت وسرشار از تندرستی ونشاط براتون آرزو دارم !







هیچ نظری موجود نیست:

تفریح ساحلی

 موتور سواری امیر حسین و ایلیا جان . ساحل شهسوار .